Veelgestelde vragen

Betaling:

Kan ik via factuur betalen?

We bieden betaling via factuur aan als optie voor instellingen en scholen. Plaats je bestelling op de gebruikelijke manier door producten in de winkelwagen te leggen. Kies bij het afrekenen voor ‘Factuur’ als betaalmethode. Hierna wordt je bestelling met leveringsbon naar het opgegeven adres gestuurd. De factuur wordt gemaild naar het opgegeven e-mailadres.

Als je vragen hebt, mag je ons graag bellen op +31 108080750 of een e-mail sturen naar info@toyacademy.nl.

Is het mogelijk om een product aan mijn bestelling toe te voegen nadat ik mijn bestelling geplaatst heb?

We kunnen niet garanderen dat het mogelijk is om producten aan je bestelling toe te voegen nadat je hem online hebt afgerond. Ons pakhuis ontvangt en verpakt speelgoed gedurende de hele dag om onze levertijd na te komen. Als je een product aan je bestelling wil toevoegen, neem dan contact op met onze klantenservice. Dan doen wij wat we kunnen om je te helpen.

Bieden jullie kortingscodes aan?

Af en toe voeren we acties met kortingscodes. Deze acties verschijnen in de nieuwsbrieven die wij versturen.

Kan ik via de telefoon een bestelling plaatsen?

Ja, dat kan. Wij staan altijd klaar om je met je bestelling te helpen, of je nu een vraag hebt over onze producten of hulp nodig hebt bij het betalen.

Hebben jullie een laagste prijsgarantie?

Als uitgangspunt, ja. De prijs die we matchen moet van een Nederlandse webshop komen en we moeten het product op voorraad hebben. Stuur ons een link naar het product en dan laten wij je weten of we de prijs kunnen matchen.

Wanneer trekken jullie het bedrag voor mijn bestelling van mijn rekening af?

Wanneer je je bestelling plaatst wordt het bedrag gereserveerd bij ToyAcademy. Pas wanneer je bestelling ingepakt en doorgegeven is aan GLS, wordt je bestelling gefactureerd en het bedrag van je rekening getrokken.

Over de verzending:

Waar kan ik de status van mijn pakket zien?

Wanneer het pakket verstuurd is, krijg je een mail met je factuur en een Track & Trace nummer, zodat je mee kan volgen waar je pakket zich precies bevindt. Als er één of meerdere van de bestelde producten uitverkocht zijn, nemen we contact met je op.

Verzenden jullie naar andere landen dan Nederland en België?

Neem contact met ons op als je een bestelling naar een ander land dan Nederland en België wil laten bezorgen. Dan zullen wij uitzoeken of dit mogelijk is en wat de verzendkosten zijn.

Heeft ToyAcademy een fysieke winkel?

Wij hebben helaas geen fysieke winkel.

Kan ik mijn pakket bij jullie komen afhalen?

Het is helaas niet mogelijk om je pakket bij ons af te halen, omdat ons pakhuis in Denemarken ligt.

Met welk bedrijf werken jullie samen voor de verzending?

GLS.

Kan ik extra betalen voor express verzending?

Helaas niet, maar we doen altijd ons best om te zorgen dat je bestelling zo snel mogelijk bij jou geraakt.

Wat als er een product ontbreekt aan mijn pakket?

Kijk in de ToyAcademy tas, als je er zo een meegeleverd gekregen hebt. Daar legt het pakhuis vaak kleinere items in. Neem contact op met onze klantenservice als je hem daar ook niet vindt.

Wat als ik een beschadigd product ontvangen heb?

Mocht je ooit een beschadigd product krijgen, zullen we dat uiteraard voor je oplossen. Stuur aub een mail naar info@toyacademy.nl, met je ordernummer, een beschrijving van de schade, een foto of filmpje van het product en een foto van de productgegevens die normaal gezien op het product of de verpakking vermeld zijn. Hierna krijg je een antwoord van ons met meer informatie over hoe we het voor je kunnen oplossen. Als we het product teruggestuurd willen hebben, zullen we je hierom vragen. Beschadigde producten hoeven niet teruggestuurd te worden als we er niet om gevraagd hebben.

Wanneer is de deadline om mijn bestelling te plaatsen?

Als je vóór 12:00 bestelt op maandag-donderdag, en we de bestelde producten op voorraad hebben, versturen we ze dezelfde dag nog.

Hoe lang duurt de verzending?

De levertijd duurt tussen 2 en 4 werkdagen. Als er een besteld product niet meer op voorraad is nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

Wat zijn de bezorgkosten? 

De verzending met GLS kost €4,99. Als je echter een bestelling voor meer dan €35 plaatst, is de verzending gratis.

 

Retourneren & klachten

Hoe retourneer ik een product?

Het kost € 3 euro om een bestelling terug te sturen. Klik op de volgende link: https://www.gls-returns.com/#/m/toyacademynl. Op deze pagina kan je een retourlabel afprinten, die vastgeplakt moet worden op het pakket dat je terug naar ons stuurt. Je krijgt bovendien ook een QR code via mail die je kan laten zien bij het GLS punt waar je je pakket aflevert. Dan printen zij ter plekke de retourlabel voor je af. Lever het pakket af bij de pakketshop die het beste voor jou uitkomt.

Vergeet niet om de bon van de retourzending bij te houden. Wanneer het pakket bij ons is aangekomen wordt het bedrag voor je bestelling teruggestort op de rekening waarmee je de bestelling geplaatst hebt. Als je wil dat we het geld terugstorten naar een andere rekening, stuur ons aub een mail met de gewenste bankgegevens, samen met je ordernummer.

Wanneer krijg ik het bedrag voor de teruggestuurde producten terug?

We storten het bedrag ten laatste 14 dagen nadat we het teruggestuurde product ontvangen hebben terug. We storten het bedrag terug op dezelfde rekening waarmee je de bestelling geplaatst hebt, behalve als we iets anders hebben afgesproken.

Hoe retourneer ik een bestelling die ik als cadeau gekregen heb?

Als je een cadeau retourneert heb je het ordernummer van de oorspronkelijke bestelling nodig, zodat je hier een retourlabel kan laten aanmaken. Stuur ons een mail met je ordernummer en bankgegevens voordat je het pakket terugstuurt.

Producten:

Kan ik mijn bestelling laten inpakken?

Ja, kies in de winkelwagen voor inpakpapier door de ‘pak het in’ optie aan te vinken. Het kost 2 euro om het product in te laten pakken. Wij kunnen helaas niet verschillende producten in dezelfde verpakking inpakken.

Is het mogelijk om inpakpapier te kopen?

Ja, wij verkopen inpakpapier en cadeauzakjes in onze webshop.

Heeft het speelgoed van ToyAcademy het CE-keurmerk?

Al ons speelgoed heeft het CE-keurmerk. De Nederlandse wet vereist dat speelgoed daaraan voldoet. Het CE-keurmerk verzekert jou als consument ervan dat het speelgoed aan alle eisen voldoet op het gebied van chemische stoffen en veiligheid. Dit zijn eisen die overal in de EU gelden.

Is het speelgoed van ToyAcademy vrij van gevaarlijke chemische stoffen?

Al het speelgoed dat ToyAcademy verkoopt voldoet aan de Nederlandse wetten en regels voor speelgoed. Hiertoe behoren ook de regels over de chemische inhoud van speelgoed, die gereguleerd worden door REACH, de basiswetgeving van de EU op het gebied van chemische stoffen. Daarom kan je als consument gerust zijn, wanneer je koopt bij ToyAcademy.

Kan ik de producten fysiek bij jullie zien?

Het is helaas niet mogelijk om onze producten fysiek te bekijken, omdat we uitsluitend een webshop zijn.

Verkopen jullie ecologisch, duurzaam en milieuvriendelijk speelgoed?

Bij ToyAcademy proberen wij steeds kritisch te zijn en onze aanpak te baseren op feiten. Uitdrukkingen zoals natuurlijk, vrij van schadelijke stoffen, ecologisch, duurzaam, zonder plastic of milieuvriendelijk zijn moeilijk te navigeren. In veel gevallen zijn er heel losse kaders waarbinnen je je speelgoed milieuvriendelijk of duurzaam mag noemen. Dit is een onderwerp waar we steeds meer over leren.

Wij proberen niet ons te onderscheiden door alleen producten zonder chemische stoffen, duurzame of natuurlijke versies van speelgoed te verkopen. Al het materiaal is gemaakt van grondstoffen en heeft een chemische formule, dus wij vinden niet dat het zin heeft om te preciseren dat een pop of bal vrij is van chemische stoffen of geen chemie bevat. Het bevatten van chemische stoffen maakt een skippybal of een schommel niet minder natuurlijk. De natuur IS chemie. Alle chemie kan schadelijk zijn in de verkeerde hoeveelheden.

Wij willen graag onze klanten helpen om de weg te vinden in de jungle van aanduidingen. Alles verandert met de tijd, en daarom zal je ook speelgoed in onze webshop vinden dat beschreven wordt met woorden zoals niet-chemisch, duurzaam en natuurlijk. We zijn nu meerdere van deze begrippen aan het uitfaseren, omdat we op dit gebied steeds wijzer worden.

Aanduidingen die verwijzen naar begrippen zoals duurzaam en milieuvriendelijk zijn niet zwart-wit, maar eerder een manier om aan te duiden in hoeverre het product meehelpt om onze planeet in een betere toestand achter te laten voor de komende generaties. Hout, katoen en glas zijn bv meer milieuvriendelijke materialen dan synthetisch geproduceerde materialen zoals plastic. Aan de andere kant is het redelijk goedkoop om plastic te transporteren, omdat het maar een fractie weegt van hout en glas, en daarom verbruikt het minder brandstof. Plastic is ook niet breekbaar, dus het heeft niet veel verpakking nodig. Het is ook redelijk goedkoop om plastic te recyclen of te smelten, en sommige soorten plastic zijn zelfs biologisch afbreekbaar.

Of onze klanten ervoor kiezen om ecologisch en Co2-neutraal speelgoed van hout te kopen dat ingevlogen is van Thailand, of liever plastic speelgoed kopen dat geproduceerd is in Europa, de keus is helemaal aan hun. Beide soorten speelgoed zijn meer of minder duurzaam en milieuvriendelijk naargelang de parameter waarmee je het bekijkt.

Er bestaan een aantal officiële normen en certificeringen die aanduiden dat speelgoed bepaalde vaste eigenschappen heeft. Als een set speelgoedeten of een vrachtwagen een keurmerk heeft zoals een Nordic Ecolabel, Ecocert, AllergyCertified, FSC, GOTS of iets gelijkaardigs, dan is het onbetwistbaar dat het product aan de strenge eisen hiervan voldoet. Wanneer een product zo een keurmerk heeft, vermelden we het dus ook in de productbeschrijving.

Al ons speelgoed voldoet aan de eisen waaraan wij als Deense webshop onderworpen zijn. Al ons speelgoed heeft het CE-keurmerk en voldoet aan de EN-71 en REACH-verordening, en in veel gevallen aan nog strengere eisen voor de veiligheid van zowel het materiaal als de productie van het speelgoed.

Andere vragen:

Is het mogelijk om speelgoed uit te testen?

In principe is het niet mogelijk om speelgoed van ToyAcademy uit te testen.

Ik wil graag mijn producten bij ToyAcademy.nl verkopen. Met wie moet ik contact opnemen?

Wij vinden het altijd interessant om over nieuwe producten te horen. Neem graag contact met ons op, op info@toyacademy.nl.

Ik ben een influencer. Werken jullie samen met influencers?

Ja, wij werken regelmatig samen met influencers. Stuur ons graag een mail, waarin je wat vertelt over jezelf en statistieken vermeldt van je blog/IG/FB profiel. Stuur naar info@toyacademy.nl.

Hoe snel antwoorden jullie op e-mails?

Wij beantwoorden e-mails elke werkdag tussen 9 en 15 uur en doen ons best om te zorgen dat iedereen een antwoord krijgt binnen 24 uur.

Als je twijfels hebt, ben je van harte welkom om ons te bellen op +31 108080750 of ons een e-mail te sturen op info@toyacademy.nl.