Plugo STEM - Interactief leren 3-in-1

€ 116,50
Op voorraad - Levertijd 2-5 werkdagen
Artikelnummer
1009-SHIFU026
Gratis verzending vanaf €35,- | 30 dagen retourrecht
TrustedshopsTrustedshops
  • Ontwikkelt en traint de cognitieve vaardigheden van je kinderen.
Meer Lezen
Geschik voor:
  • Cognitieve vaardigheden
  • Taal- en spraakbegrip
  • Cijferbegrip
  • 0 maanden
  • 3 maanden
  • 6 maanden
  • 9 maanden
  • 1 jaar
  • 18 maanden
  • 2 jaar
  • 2,5 jaar
  • 3 jaar
  • 4 jaar
  • 5 jaar
  • 6 jaar
  • 7 jaar
  • 8 jaar
  • 9 jaar
  • 10 jaar
  • 11 jaar
  • 12 jaar
  • 13 jaar
  • 14+ jaar
  • Senior
Wat maakt dit product bijzonder

Shifu Plugo is een serie leerzame, intuïtieve en spannende manieren om spelenderwijs te leren spellen, tellen, rekenen, muziek maken, logisch denken en nog veel meer. De spellen maken gebruik van AR-technologie - Augmented Reality. Dit is een term die betekent dat de werkelijkheid wordt uitgebreid met behulp van technologie. Het is dus niet een kwestie van óf/of - het is zowel/als. 

Plugo is gericht op kinderen van 4-10 jaar. Het bestaat uit een speelmat met een speciaal interactief veld aan één kant en een gleuf voor een tablet of smartphone aan de andere kant. Je kind speelt of leert vervolgens met behulp van een gratis app op je apparaat, de camera en de losse onderdelen die in de verschillende dozen met Plugo-spellen zitten. 

In deze grote verzameling spellen zijn er in totaal ongeveer 750 verschillende uitdagingen en activiteiten. 

Waar gaan Plugo Count, Letters en Link over?

Letters:

In deze variant van het briljante Plugo spel, leert je kind letters herkennen, spellen en spelenderwijs schrijven. Ook de fijne motoriek krijgt training, als je kind de juiste letters moet vissen en op de plank moet zetten, zodat de camera van de tablet of smartphone ze kan zien.

In de doos zitten letterstukken van A-Z en een letterplank met een lade eronder. Wanneer het spel begint, starten er kleine verhalen waarbij je kind de puzzel moet oplossen, het woord moet spellen of op een andere manier het verhaal moet helpen voortzetten door de letters te gebruiken. Tot nu toe is het spel alleen beschikbaar in het Engels. Dit betekent dat de woorden die gespeld moeten worden ook in het Engels zijn. Het niveau van de gemakkelijkste moeilijkheidsgraad, Pre-K (K voor Kindergarten), komt overeen met een Nederlandse leerling van ongeveer groep 3.

Plugo Count:

In Plugo Count speelt en leert je kind over tellen en sommen maken. Je kind moet de vijf verhalen voortzetten met behulp van getallen en resultaten. De moeilijkheidsgraad stijgt naarmate je kind meer leert. 

In de doos met Plugo Count vind je een speelset met cijfers en wiskundige symbolen en een houder die aan het ene uiteinde van de Gamepad moet worden geplaatst. Wanneer het spel begint, telt en rekent je kind zich een weg door alle verhalen en uitdagingen en antwoordt met behulp van de cijfer- en tekenspelstukken.

Plugo Link:

Plugo Link gaat over het spelen met zeshoekige, magnetische bouwstenen. Je kind leert over logica, geometrie en het overbrengen van digitale constructies en sequenties naar fysieke objecten - en dit alles op een heel eenvoudige en leuke manier, omdat de uitdagingen deel uitmaken van een lief verhaal over onder andere dieren die hulp nodig hebben. 

Je kind bouwt hulp in de vorm van bijvoorbeeld stapels stenen voor een hongerige kikker die vliegen moet vangen, of door de tandwielen in het hoofd van een gekke kameleon op de juiste manier te laten draaien.

In alle Plugo-spellen vind je de volgende kenmerken: 

  • Overzichtelijkheid en kwaliteit:
    Al vanaf het moment dat je de mooie dozen van Shifu ontvangt, merk je dat er veel aandacht is besteed om de technologie toegankelijk en gemakkelijk te maken voor zowel volwassenen als kinderen. 
  • Rustig en kindvriendelijk speldesign:
    Plugo heeft een rustig tempo en niet een heleboel bliep-biep-geluiden. Er zijn grappige stemmen die de speler begeleiden, en er is zowel applaus als confetti wanneer een uitdaging is voltooid, maar het is op een manier die niet stressvol is of de focus wegneemt van de eigenlijke activiteit. De kleuren zijn gedempt, en het geheel heeft een vredige uitstraling die een aangename en vriendelijke sfeer creëert. 
  • Eenvoudig om te beginnen:
    Je hoeft alleen maar de gratis App "Shifu Plugo" te downloaden in de App Store of Google Play, de app te openen, je tablet of smartphone in de gleuf op de speelmat te plaatsen met het scherm naar jezelf gericht, en dan begint het spel met duidelijke gesproken instructies aangevuld met eenvoudige schriftelijke instructies op het scherm. Binnen 2 minuten ben je bezig met het bouwen van bruggen, het tellen van raketten en het oplossen van letterrijmen, terwijl je kind spelenderwijs leert. Alle spellen beginnen met kleine oefeningen, zodat je kind het interactieve samenspel tussen de technologie en de fysieke wereld begrijpt.
  • Aanpassing aan de vaardigheden van je kind:
    Je kunt met inloggen spelen of zonder. Als je ervoor kiest om de eerste keer in te loggen wanneer je de app gebruikt, past de app uitdagingen en het spel aan de toenemende vaardigheden van je kind aan. Op die manier wordt het spel nooit saai. Je kunt bij de start van het spel ook zelf de moeilijkheidsgraad kiezen, het is supermakkelijk, en er zijn veel moeilijkheidsgraden. Je kunt ook meerdere verschillende spelers aanmaken met zowel naam als hun eigen moeilijkheidsgraad, zodat je later kunt terugkomen en verder spelen op het juiste niveau. Je kunt het spel op elk moment pauzeren en een andere moeilijkheidsgraad kiezen of van speler wisselen, als het nu de beurt van je grote zus is.
  • Hoeveel verschillende activiteiten zijn er in Plugo? 
    In elk Plugo-spel - ook in deze - zijn er 5 verschillende spelverhalen en samen meer dan 250 verschillende uitdagingen en logische puzzels. Alle spellen ontwikkelen de creativiteit, analytische vaardigheden en een speelse en veilige benadering van technologie van je kind - naast de specifieke vaardigheden waarop elk Plugo-spel zich richt. Bijvoorbeeld, geometrie en logica in Plugo Link, en muzikaliteit en ritme in Plugo Tunes.
  • Taal:
    Alle Plugo-spellen zijn in zeer eenvoudig Engels. Het spel "Letters" is met Engelse letters. De overige Plugo-spellen zijn ook beschikbaar in het Deens, Zweeds, Noors, Duits en Nederlands.
  • Technische vereisten:
    Plugo vereist een internetverbinding wanneer je de app moet downloaden. Wanneer je de app op je apparaat hebt, kun je Plugo openen en spelen zonder internet.

Plugo compatibiliteit:

  • Apple:

    iPad 5e generatie en nieuwer

    iPad Mini 2 en nieuwer

    iPad Air alle modellen

    iPad Pro alle modellen, behalve Pro 12,9 inch

    iPhone 6 en nieuwer

    Android:

    2015 en nieuwer

    2GB RAM en meer

    Android 8.0 en nieuwer

    Tablets - Samsung (behalve Tab A7, S7, S7 Plus, A 10,5 en A8)
    Werkt alleen met smartphones waarvan de camera aan de bovenkant in het midden is geplaatst.
    Werkt niet met tablets van 10 inch en groter.

    Amazon Fire

    7 (2022 editie), 8 (2018+2020 editie), 8+ (2020 editie).

Dit product versterkt de volgende competenties:

  • Ontwikkelt en traint de cognitieve vaardigheden van je kind.
  • Stimuleert het spraakbegrip en de spraakontwikkeling van je kind.
  • Leer over getallen en hoeveelheden.

Geschikt voor kinderen van 4 jaar tot 10 jaar

Het idee dat wetenschap moeilijk en saai is en dat wetenschappers uitsluitend opgeborgen zitten in een ongezellig laboratorium is allang achterhaald. Dat demonstreert het bestaan van allerlei spannend STEM-speelgoed (Science, Technology, Engineering and Math) wel. Wanneer je kind met op STEM-gebaseerde instrumenten, gereedschap of speelgoed speelt, intensiveert dit het begrip van natuurwetenschap van je kind.

Er zijn prachtige manieren om met de digitale wereld te spelen, waarbij het spel een combinatie is van fysieke personages en een app. Lees alles over digitaal spelen en de nieuwe AR-games hier op de blog. Waar staat AR voor? Daar kun je ook meer over lezen.
Meer informatie
Artikelnummer1009-SHIFU026
Veilig & gekeurdVerpakking
Brandplayshifu
Leeftijd4 jaar, 5 jaar, 6 jaar, 7 jaar, 8 jaar, 9 jaar, 10 jaar
Geschikt voorCognitieve vaardigheden, Taal- en spraakbegrip, Cijferbegrip
FunctieHet alfabet, Fijne motoriek, Cognitieve vaardigheden, Concentratie, Logisch nadenken, Leergierigheid, Observatie, Probleemoplossend denken, Ruimtelijk inzicht, Taalbegrip, Begrip van getallen en hoeveelheden
Specialisme/Ontwikkel vaardigheden binnen een bepaald gebiedNieuwe taal, Wiskunde
Handleiding / SpelregelsDeens, Engels, Frans, Nederlands, Noors, Zweeds, Duits